1. BESTILLING

1.1 Trenger jeg å etablere en konto for å handle hos dere?

Nei, det trenger du ikke. Du kan alltid sjekke ut som gjest

Men, velger du å etablere en konto så slipper du å fylle ut personalia hver gang. Du kan velge å lage konto nå eller når du kommer til utsjekk – dette avgjør du selv.

1.2 Hvordan etablerer jeg en konto?

Nederst på forsiden står det hurtigkoblinger, der kan du velge en knapp som heter min konto. Alternativt gjør du dette når du kommer til utsjekk.

1.3 Hvordan handler jeg?

Det er mange måter å handle på. Naviger deg rundt på sidene våre, når du finner det du vil kjøpe klikker du på produktet, husk å velge farge og størrelse. Alle ting du vil kjøpe legger seg i handlekurven oppe i høyre hjørne. Trykk på handlekurven og dobbeltsjekk din ordre før du går til utsjekk/kassen.

1.4 Jeg har problemer med å legge produkter I handlekurven

Det skal alltid være mulig å legge produkter i handlekurven så fremt de er på vårt lager. Om vi skulle være midlertidig utsolgt vil du få beskjed. Husk at du alltid kan kontakte oss på mail eller telefon.

1.5 Hvordan betaler jeg for varene jeg har kjøpt?

Vi tilbyr de fleste måter for betaling. Vipps, kredittkort eller faktura.

1.6 Kan jeg avbryte eller angre på mitt kjøp?

Ditt kjøp vil ikke bli registrert og sendt i fra oss med mindre du klikker på knappen «send ordre». Når du har fått varene hjem gjelder våre normale angrefristregler. Les mer om dette under fanen «retur og angrerett».

1.7 Jeg har en rabattkode, hvordan bruker jeg denne?

Du fyller inn din rabattkode ved å trykke på handlekurven oppe til høyre. Da kommer det opp et eget felt hvor du skriver inn rabattkoden din. Påse at du skriver inn koden korrekt, i motsatt fall vil den kanskje ikke gi deg dine rabatter. En rabattkode gir rabatt på de produkter som kampanjen omfatter.

1.8 Hvordan vet jeg at min ordre er korrekt plassert?

Kort tid etter at din ordre er registrert vil vi sende ut en mail med bekreftelse på din bestilling. Straks varen forlater vårt lager vil du bli gjort kjent med dette og du vil få et sporingsnummer hvor du kan følge din leveranse.

  1. FRAKT / FORSENDELSE

2.1 Når vil min ordre bli effektuert?

Vårt mål er at din bestilling skal pakkes og sendes samme dag eller senest dagen etter din bestilling. Vær oppmerksom på at helligdag og helg vil gi lengre leveringstid.

2.2 Hvor lang tid vil det ta før min ordre leveres?

Din ordre pakkes og sendes ut med Posten/Bring. De plukkes opp på vårt lager ca kl 15.30 hver ukedag. Lørdag og Søndag er det stengt og derved ingen forsendelse.

2.3 Hvordan kan jeg spore min forsendelse?

Som anført under punkt 1.8 tildeles sporingsnummer og formidles umiddelbart på mail straks varen er pakket og er klar til forsendelse. På www.posten.no kan du følge pakken hele døgnet.

2.4 Hva koster normalt frakten innenlands?

Standard frakt er kr 69,-. Handler du varer for kr 500 eller mer leveres dine varer fraktfritt.

2.5 Kan jeg endre min postadresse etter at varer er bestilt?

Nei, dessverre. Straks dine varer er bestilt vil de bli pakket og sendt til oppgitt adresse.

2.6 Det mangler en vare i pakken min, hva gjør jeg?

Vi beklager på det sterkeste om din leveranse er mangelfull. Sjekk først i mot din ordrebekreftelse som kom på mail etter ditt kjøp. Er ikke varen du savner på ordrebekreftelsen så er den trolig ikke kommet med på bestillingen din. Viser ordrebekreftelsen at varen skulle vært med på leveransen så sender vi denne kostnadsfritt. Under fanen kontakt oss finner du både mail og telefonnummer til vår webshop. Send oss helst en mail med ditt navn, adresse og sporingsnummer. post@effiki.no

2.7 Jeg har mottatt en skadet vare, hva gjør jeg?

Ingen varer skal forlate vår fraktavdeling med brekkasje eller skade. Skulle varen allikevel være skadet ved mottak kan ting ha skjedd under transporten. Ta et bilde med telefonen din, helst slik du mottok varen uten å fjerne emballasje. Send bildet og en forklaring til oss, vi lover å komme tilbake med forslag til løsning.

2.8 Jeg har mottatt en gal vare, den er ikke bestilt?

Sjekk varenummer opp i mot din ordrebekreftelse som ble sendt deg på mail kort tid etter bestilling. Vi beklager om noe er sendt feil og vi vil sende deg nytt produkt etter nærmere avtale.

2.9 Jeg har kjøpt feil størrelse eller farge, hva gjør jeg?

Du står fritt til å sende dine varer i retur. Ønsker du nye varer, må du foreta en ny bestilling.

2.10 Min forsendelse har ikke kommet, hva gjør jeg nå?

Vær snill å sjekk på www.posten.no ved å legge inn ditt sporingsnummer, påse at nummeret er rett skrevet. Du kan alltid henvende deg til oss, se fanen kontakt oss. post@effiki.no