Returer og bytter:

Du har 14 dagers angrerett når du kjøper varer fra oss. Angreretten forutsetter at varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde. Det vil si at du kan ikke angre kjøpet hvis du har brutt forseglingen på produkter til personlig pleie og liknende. Skulle du returnere en brukt vare vil vi avkorte betalingen tilsvarende verdireduksjonen.
Angrerettloven sier at kunden må melde fra til selger innen 14 dager etter at han eller hun mottok varen for å kunne angre. Den beste måten å melde fra om at du vil angre kjøpet er å sende oss en mail med angreskjema.

Du må selv dekke returfrakt i angresaker. Vi plikter til å tilbakebetale beløpet innen 14 dager fra mottak av retursendingen.

Angreretten gir næringsdrivende rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon. (jr. Ang Angreretten §25).

Feil med leveransen

Det kan dessverre skje at vi gjør en feil når vi pakker varene dine. Varene blir pakket manuelt og vi er ikke alltid feilfrie. Hvis varene du får i pakken ikke stemmer med det du har bestilt bør du kontakte oss snarest. E-post: post@effiki.no. Vi retter opp i feilen umiddelbart, og hvis vi har sendt deg feil vare setter vi pris på om du forteller hva du har mottatt.

Skade på leveransen

Noen ganger går det dessverre galt og pakken din blir skadet mens den er underveis til deg. Da er det godt å vite at vi har avtale med Posten slik at du ikke risikerer å tape pengene du betalte for den ødelagte varen. Det første du bør gjøre er å sende oss en mail: post@effiki.no. Vi svarer deg så fort som mulig. Vanligvis må vi be deg om å fylle ut et skademeldingsskjema og å levere inn den skadde pakka på postkontoret. Dette er for at vi skal kunne sende et erstatningskrav til Posten. Vær så snill å ikke returnere skadde pakker direkte til oss. Da vil ikke skaden bli registrert av Posten.

Ikke mottatt pakke

Hvis du savner pakken din, så sender du oss en mail: post@effiki.no. Vi vil da sjekke sporingen av pakken, og undersøke hvor denne er. Enten blir pakken funnet og levert eller så sender vi pakken på nytt. Er pakken din brevpost uten sporing oppfordrer vi deg til å høre med ditt lokale postkontor. I noen tilfeller får ikke postombudet levert din pakke og tar den med tilbake til ditt postkontor. Normalt vil du få hentemelding, men det er verdt å etterlyse pakken om det har gått over normal leveringstid. Finner ikke Posten pakken din tar du kontakt med vår kundeservice, e-post: post@effiki.no. Om din pakke ikke leveres innen avtalt tid kan du som kunde fastsette en rimelig tilleggsfrist. Skulle denne fristen oversittes kan du heve kjøpet og få pengene tilbake innen 14 dager.

Post:

Effiki.no

C/o Direct House Arendal AS

Bjørumsveien 15

4820 FROLAND

E-post: post@effiki.no